• verificarea în baza de date a programului informatic dacă titlurile executorii sunt achitate 
  • emiterea de somaţii şi titluri executorii 
  • întocmire și transmitere prin poștă de adrese către executori judecătoreşti, alţi executori fiscali şi instituţii ale statului 
  • comunicare documente către contribuabili la sediul instituției, prin deplasare directă la domiciliul acestora, prin poştă sau afişare (la domiciliu ori pe internet) 
  • întocmire și transmitere prin poșta de adrese către terţe persoane juridice în vederea recuperării debitelor sau de încetare a urmăririi fiscale 
  • preluare adrese externe, întocmirea și transmiterea răspunsului aferent acestora 
  • întocmire adrese și diverse rapoarte interne 
  • verificare, arhivare și păstrare a dosarelor de executare, a proceselor verbale de contravenţie și a altor documente 
  • verificare dosare de executare și punerea la dispoziția controalelor echipei de audit intern, Curții de Conturi 
  • transfer dosare executare către alte instituții ale statului 
  • întocmirea dosarului de executare 
  • deplasarea în teren 
  • întocmire adrese către instituții care dețin registre publice: D.G.F.P., A.N.A.F., Judecătorie, O.C.P.I., O.N.R.C., Evidenţa Populației, Serviciul Pașapoarte etc.
  • accesare programe informatice: Recom on-line, Just.ro, Buletinul Insolvenţei 
  • întocmire adrese executori bancari/judiciari 
  • înscrierea în tabelul creditorilor 
  • preluare corespondenţă la nivel de zonă administrată de executorii fiscali 
  • emitere somații şi titluri executorii 
  • preluare titluri executorii de la alte organe fiscale sau alte instituţii abilitate inclusiv amenzi 
  • transmitere titluri executorii către alte organe fiscale 
  • emitere adrese de înființare a popririi 
  • activitatea de copiere pentru documentele din dosarul de executare 
  • întocmirea anunțurilor individuale/colective pentru comunicarea actelor administrative fiscale 
  • întocmirea înştiinţării popririi către contribuabil/terț 
  • arhivarea la dosarul de executare a adreselor ulterioare constituirii 
  • întocmirea diverselor rapoarte solicitate de șefii ierarhici 
  • întocmire note de plată pentru contribuabili 
  • darea în plată 
  • întocmirea adreselor de încetare a efectelor adresei de înființare a popririi şi a sechestrelor