• elaborarea organigramei instituţiei şi a statelor de funcţii și avizarea acestora de către ANFP 
  • elaborarea și aprobarea Planului de ocupare a funcțiilor publice/personal contractual 
  • stabilirea condițiilor specifice de ocupare a posturilor și a bibliografiei 
  • corespondenţa pentru solicitarea avizului de organizare a concursurilor 
  • constituirea comisiilor de concurs și a comisiilor de soluționare a contestațiilor 
  • anunţul de concurs 
  • publicarea anunţului de concurs 
  • primirea și verificarea dosarelor de înscriere 
  • selectarea dosarelor candidaților care vor participa la proba scrisă a concursului 
  • afișarea rezultatelor selectării dosarelor 
  • stabilirea subiectelor și punctajului pentru subiectele probei scrise 
  • organizarea probei scrise. Regulament în timpul probei scrise 
  • corectarea și notarea lucrărilor scrise 
  • întocmirea procesului verbal cu rezultatele probei scrise 
  • afișarea rezultatelor probei scrise 
  • susţinerea probei interviu și evaluarea finală a candidaților în urma interviului 
  • evaluarea finală a candidaților în urma interviului 
  • afișarea rezultatelor obținute de candidați în urma interviului 
  • evaluarea finală a candidaților 
  • afișarea rezultatelor finale ale concursului 
  • procesul verbal privind rezultatele concursurilor 
  • contestaţii privitoare la rezultatele concursului 
  • soluționarea contestațiilor 
  • afișarea rezultatelor contestațiilor 
  • întocmirea procesului verbal final de concurs 
  • emiterea actului administrativ de numire, încetare, modificare raporturi de serviciu, întocmire contract de muncă, încetare contract de muncă, delegare, transformare post 
  • comunicarea dispoziţiilor, comunicarea REVISAL către ITM 
  • emitere acte administrative privind acordarea drepturilor salariale 
  • salariul de bază 
  • gradația corespunzătoare tranșei de vechime în muncă 
  • acordarea de clase suplimentare în funcție de specificul funcției pe care o ocupă 
  • emiterea dispoziției de numire 
  • dispoziţia de modificare a drepturilor salariale 
  • comunicarea dispoziţiei de modificare a drepturilor salariale 
  • concordanţa obiectivelor instituţiei cu evoluţia carierei personalului 
  • promovarea în cadrul funcţiei publice definitive pe categorii: grad profesional superior, funcţie publică definitivă, funcție publică de conducere 
  • luarea deciziei de organizare a concursului de promovare 
  • emiterea actului administrativ de numire în funcția publică superioară sau contractuală la care se anexează fisa postului 
  • transmitere situaţie privind cariera funcţionarului public către A.N.F.P. (numire, promovare, transfer, delegare, detașare, mutare, sancţiuni disciplinare, încetare) 
  • norme şi proceduri referitoare la gestionarea dosarelor profesionale 
  • întocmirea dosarelor profesionale 
  • actualizarea dosarelor profesionale și personale 
  • rectificarea și completarea dosarului profesional 
  • eliberarea unor documente pe baza dosarului profesional 
  • accesarea dosarelor profesionale  
  • păstrarea dosarelor profesionale 
  • formarea profesională continuă 
  • evidența fișelor de post și a evaluărilor profesionale ale funcționarilor publici și contractuali 
  • evidența declarațiilor de avere și a declarațiilor de interese și transmiterea lor la ANI în termenul legal 
  • stabilirea criteriilor de performanță – punctul de plecare a procesului de evaluare a performanțelor 
  • întocmirea și comunicarea către ANFP a Raportului semestrial privind respectarea normelor de conduită de către funcționarii publici din cadrul instituției  
  • stabilirea planului privind necesarul de formare profesională la nivelul instituției 
  • întocmirea dosarului de pensionare 
  • sistemul de pregătire profesională a personalului implicat în operarea în sistemul informatic 
  • înfiinţarea, completarea şi transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor REVISAL 
  • raportarea Statistică 
  • semnalarea faptelor de încălcare a legii sau a normelor interne 
  • evidenţa timpului efectiv de muncă al salariaţilor prin condica de prezenţă 
  • elaborare Fișe post 
  • întocmire Adeverințe pentru diverse solicitări ale salariatului 
  • actualizarea declarațiilor pentru deduceri personale (pentru impozit, persoane adulte aflate în întreținere) 
  • întocmire State de plată salarii 
  • întocmire Borderou plată salarii pe card pe fiecare unitate bancară 
  • întocmire Borderou reţineri 
  • întocmire Borderou plată salarii lunar 
  • întocmirea declarației 112 privind obligațiile bugetare datorate către stat: CAS, CASS, Șomaj, FUNASS, Declarația pentru boli profesionale, impozit