Emitere certificate de urbanism:

  • primirea documentelor 
  • verificarea documentelor primite 
  • încadrarea terenului în regimul juridic, regimul economic, regimul tehnic 
  • stabilirea avizelor şi acordurilor necesare 
  • formularea condiţiilor şi restricţiilor specifice amplasamentului ca fiind obligatorii pentru proiectarea investiției 
  • stabilirea taxelor 
  • emiterea C.U. 
  • avizarea documentelor care însoţesc C.U. 
  • înregistrarea C.U. în Registrul Special de Urbanism 
  • eliberarea certificatului de urbanism către beneficiar 
  • prelungirea termenului de valabilitate a C.U. 
  • stabilirea taxei necesare prelungirii C.U. 
  • verificarea bazei de date proprii cu datele de pe C.U. 
  • arhivarea C.U.

 

Emiterea autorizaţiei de construire/desființare:

  • primirea documentelor 
  • verificarea documentelor primite 
  • emiterea A.C. /A.D. 
  • verificarea avizării documentelor care însoţesc A.C. /A.D. 
  • stabilirea taxelor 
  • înregistrarea A.C./A.D. în Registrul Special de Urbanism 
  • eliberarea A.C./A.D. către beneficiar şi informarea acestuia cu privire la obligaţiile care decurg în urma emiterii autorizaţiei 
  • prelungirea termenului de valabilitate a A.C./A.D. 
  • stabilirea taxei necesare prelungirii A.C./A.D. 
  • verificarea bazei de date proprii cu datele de pe A.C./A.D. 
  • arhivarea A.C./A.D.

 

Urmăreşte şi colaborează la elaborarea P.U.G. al Municipiului şi P.U.Z./P.U.D ţinând cont de condiţiile de dezvoltare economico –sociale ale localităţii:

  • prezintă şi susţine alături de proiectant la organele de vizare P.U.G./P.U.Z./P.U.D 
  • asigură informarea, consultarea publică a cetăţenilor asupra procesului de desfăşurare a P.U.G./P.U.Z./P.U.D 
  • identificarea părţilor interesate (persoane fizice/juridice, societăţi comerciale, instituţii publice), care pot fi afectate de prevederile propuse prin P.U.G./P.U.Z./P.U.D 
  • gestionarea activităţilor de informare şi consultare a publicului pe tot parcursul documentaţiei până la aprobare 
  • întocmirea referatelor de specialitate şi participarea la şedinţele Consiliului Local care au drept scop propuneri pentru dezvoltarea economică-socială şi urbanistică a Municipiului Adjud 
  • punerea la dispoziția comisiilor de specialitate în vederea elaborării de proiecte hotărâri ale Consiliului Local de materiale concludente 
  • verificarea în teren a situațiilor reale, consultarea cu specialiști în domeniu 
  • colaborează cu toate compartimentele din cadrul instituției în vederea întocmirii unor referate care să dețină elemente și informații corecte 

 

Urmărește disciplina în realizarea lucrărilor de construcții autorizate:

  • verificarea în teren a respectării normelor privind AC/AD 
  • verifică respectarea disciplinei în construcții 
  • verifică și ia măsuri care se impun privind amplasarea construcțiilor provizorii de pe domeniul public 
  • întocmirea de somații și procese verbale de contravenție persoanelor fizice și juridice, care încalcă prevederile legale privind disciplina în construcții 
  • urmărire a realizării lucrărilor de construcții autorizate, verificare în teren a declarației de începere a lucrării, asigură reprezentare la recepția finală a lucrării 
  • întocmirea proceselor verbale de recepție la finalizarea lucrărilor pentru lucrări de construcții locuințe, împrejmuiri și anexe 
  • stabilește taxa de regularizare la finalizarea lucrărilor de construire 
  • participă la recepțiile investițiilor publice, a achizițiilor de bunuri, servicii și lucrări 
  • răspunde de soluționarea petițiilor adresate de către ministere, organe centrale superioare etc., compartimentului în termenele și condițiile stabilite de lege 
  • întocmește referate, răspunde de soluționarea petițiilor adresate de către cetățeni (reclamații sesizări) compartimentului, în termenele și condițiile stabilite de lege 
  • întocmește situații solicitate de către Direcția Județeană de Statistica, Consiliul Județean, Inspectoratul Teritorial în Construcții 
  • întocmește și eliberează la solicitare documente arhivistice cu respectarea prevederilor legale 
  • întocmește și eliberează la solicitare adeverințe care au ca scop informarea asupra unor clădiri, terenuri etc.
  • Asigură evidența, păstrarea, conservarea și arhivarea documentelor din activitatea proprie 
  • întocmește proiectele, la solicitarea cetățenilor, pentru a fi supuse aprobării Consiliului Local 
  • Emite acordurile de principiu necesare lucrărilor realizate de Consiliul Județean